تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد
سرخط خبرها

دبیر نخستین رویداد «سقاخونه»: اختتامیه رویداد «سقاخونه» به معنی پایان کار آن نیست

  • کد خبر: ۱۶۷۰۲۵
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
دبیر نخستین رویداد «سقاخونه»: اختتامیه رویداد «سقاخونه» به معنی پایان کار آن نیست
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اختتامیه رویداد «سقاخونه» به معنی پایان کار آن نیست و در مرحله بعد، اجرای این ایده ها را در دستور کار داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جلیل بامشکی معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و دبیر نخستین رویداد «سقاخونه»در حاشیه اختتامیه این رویداد به شهرآرانیوز گفت: رویداد ملی «سقاخونه» نخستین رویداد ایده پردازی در حوزه زائر و زیارت بود که سال گذشته بین شهرهای زیارتی ایران اسلامی شامل قم شیراز و مشهد برنامه ریزی شد.

وی افزود: حدود ۴۰۰ ایده خلاقانه و نوآور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. داوری های اولیه در شهرهای شیراز و قم انجام شد و در نهایت ۲۶ تیم به مرحله نهایی در مشهد راه یافتند.

بامشکی در ادامه گفت: داوران این رویداد توسط نمایندگان اعتاب مقدسه آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه و حرم حضرت احمدبن موسی (شاهچراغ) و نمایندگان شهرداری‌های مشهد قم و شیراز اتفاق افتاد و در نهایت ۳ ایده برتر و ۲ ایده شایسته تقدیر انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: ایده های برتر برای حمایت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شتاب دهنده ها و بانک‌ها معرفی می‌شوند و علاوه بر حمایت‌های که شهرهای شهرداری ها دارند، بنیاد ملی نخبگان هم حمایت های خود را از این ایده ها خواهد داشت.

معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: امیدواریم برای سالهای آینده، در محورهای مختلف حوزه زیارت و خصوصا تعمیق و ترویج زیارت، این رویداد را ادامه دهیم. شهرهای زیارتی، مسائلی در حوزه های زیربنایی و زیرساختی دارند. اعتقاد داریم که حال و هوای شهرهای زیارتی باید متفاوت با سایر شهرها باشد و به همین منظور، رویداد سقاخونه نیز به دنبال این است که بتواند اثرگذاری داشته باشد.

بامشکی تاکید کرد: اختتامیه رویداد «سقاخونه» به معنی پایان کار آن نیست و در مرحله بعد، اجرای این ایده ها را در دستور کار داریم.

«مسئله محوری» و «اجرایی شدن» دو ملاک اصلی داوری بود

«سید رحمان میرزائیان» نماینده هیات داوران نخستین رویداد ایده پردازی «سقاخونه» نیز گفت: شهرها به دنبال رفع مسائل و مشکلات خود در حوزه های مختلف هستند و سعی می کنند برای این موضوع از روش های خلاقانه استفاده کنند.

وی افزود: جشنواره «سقاخونه» هم با همین محوریت کار را آغاز کرد و ملاک های داوری ما هم متناسب با همین موضوع شکل گرفت.

میرزائیان تاکید کرد: «مسئله محوری» و «اجرایی شدن» پیشنهادات و ایده های رسیده، به عنوان دو ملاک اصلی ما برای انتخاب تیم ها و گروه های برتر بود. در کنار آن داشتن مدل تجاری برای اجرایی شدن کار نیز در حوزه داوری مورد نظر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: رویداد مشهد، مرحله سوم و نهایی داوری‌ها بود و پیش از این، ۲ مرحله داوری نیز در شهر‌های قم و شیراز اتفاق افتاده بود.

 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->